Za hranicemi ticha

Za hranicemi tichaV našem repertoáru kombinujeme alikvotní a spontánní zpěv s doprovodem na různé

  • etnické nástroje bohaté na alikvotní tóny  např. zpívající tibetské mísy, indický sruti box a tampura, steeldrum, brumle a
  • perkuse, jako např. africký buben, darbuka, šamanský buben a další.

Naše vystoupení je tak vyváženě relaxačně uklidňující ale i dynamicky energetizující.

Naše hudba vychází z meditativního ponoru a společného improvizovaného souladu s přítomným okamžikem, prostorem a bytostí v něm přítomných.
 
Jedná se o působení živé hudby na organizmus v oblastech smyslového i nadsmyslového vnímání, čímž dochází ke stavu celostní harmonizace neboli k celkovému uvolnění a relaxaci. Dalo by se říci zvuková masáž těla i duše nebo-li prozáření zvukem.

 

tzn. že zážitek z našeho koncertu je vždy autentický a opravdový. Vyvěrá z hloubky našeho vnitřního ponoru a proto působí na posluchače na všech rovinách relaxačním, energetizujícím a léčivým efektem.

Co je alikvotní zpěv?

Alikvotní zpěv, nebo též hrdelní zpěv, harmonický zpěv, je specifická  new–age disciplína meditativního zpěvu,  tak jako gregoriánský chorál nebo indický zpěv khyal.

Je založen na zesílených harmonických, alikvotních tónech, díky nimž může zpěvák zpívat 2-3 tóny najednou. Tedy např. může sám zpívat celý akord nebo melodii, tím že zvýrazní a rozrezonuje svrchní harmonické (alikvotní ) tóny, nad tónem základním.

Alikvotní tóny jsou ve zvuku obsaženy tak, jako barevné spektrum v bílém světle – stejně tak jako různé barvy spektra dávají dohromady světlo, tak tyto čisté harmonické tóny dohromady tvoří zvuk, který naše ucho vnímá jako tón. Různé poměry těchto alikvótních tónů + rezonanční prostor, ať už u hudebního nástroje nebo hlasu, ovlivňují to, co vnímáme a slyšíme jako barvu zvuku.

Zpěv a poslech alikvotních tónů má důležitý význam z mnoha důvodů. Alikvotní tóny jsou přirozenou řadou univerzálních harmonických tónů, obsažených v každém zvuku ale tyto tóny jsme přestali slyšet, zpívat a používat odtržením od přírody a v důsledku vydělení těchto frekvencí z moderní hudby,  temperovaným laděním. Ochudili jsme tak své tělo, duši i ducha o tyto specifické frekvence vibračních vln zvuku. Proto je dnes  znovu takový zájem o tyto zvuky, etnické nástroje v přírodním ladění a hudbu new-age.